Перемога

Switch to desktop Register Login

Проїзд знову здорожчає?

autobus-fastiv-1

“За чотири гривні возити пасажирів уже не можемо!” – заявили фастівські пасажирські автоперевізники. Якщо виконком не затвердить новий тариф , вони ­готові вдатися до акцій протесту

Востаннє новий тариф на транспортні послуги з перевезення пасажирів міськвиконком встановлював у липні – підвищивши вартість проїзду з трьох гривень п’ятде­сяти копійок до чотирьох гривень. Але вже тоді фастівські пасажирські автоперевізники висловлювали невдоволення таким рішенням, бо ще у січні просили більшого, пояснюючи це суттєвим зростанням ви­трат: здорожчанням паливно-мастильних матеріалів і запчастин, підвищенням розміру мінімальної заробітної плати і податків. Зараз, кажуть вони, витрати стали ще більшими, а охочих працювати водіями, ­навпаки, все меншає й меншає: їх не ­влаштовує заробітна плата. Ті, хто хоче не просто працювати, а нормально заробляти, їдуть туди, де щедріше платять. Часто – за кордон, бо там можна отримувати за таку роботу по півтори-дві тисячі євро.

Голова фастівської спілки автоперевізників Олександр Федун каже: раніше водія, поміченого у неповажному ставленні до ­пасажирів чи в якомусь іншому порушенні, просто звільняли, бо було кого брати на його місце. Навіть не просто брати – а ­вибирати із кількох претендентів. Зараз же працювати практично немає кому. А привабити нормальні кадри достойною зарплатою немає як – і виною тому низькі тарифи на перевезення. Через дефіцит кадрів часом навіть доводиться не випускати машини на маршрут.

Інший перевізник, Василь Кучерук, додає: у нього також залишилося всього лише по одному водієві на автобус. І вони хочуть нормальної зарплати. А платити треба ж і механіку, й електрику, і зварювальнику, й охоронцям…

І не тільки в зарплатах справа, під­кре­слюють перевізники, знову нагадуючи про те, на скільки зросли ціни і на пальне, і на запасні частини. А тих запчастин треба і треба, бо рік експлуатації автобуса на маршруті, каже приватний підпри­ємець Василь Старіков, можна сміливо вважати чотирма, а то й п’ятьма роками. Особливо на наших дорогах. Підтримувати автобуси в належному стані стає все важче. Назбирати ж на нову техніку – то взагалі нереально, а вимоги конкурсів на право пасажирських автоперевезень стосовно класу автобусів жорсткі. Міська влада, нарікає Василь Старіков, наполягає на дотриманні цих вимог, не зважаючи на фінансову спроможність перевізників і не дослухаючись до їхніх прохань підвищити тариф хоча б до того рівня, який дозволив би їм ­“триматися на плаву”.

І ще одне, що змушує автоперевізників знову й знову говорити про гостру необхідність збільшення ціни на проїзд, – це безоплатне перевезення пільгових ­категорій пасажирів. “Ми, – наголошують, – возимо пільговиків за власні гроші, бо ні з державного, ні з міського бюджету компенсації за це не отримуємо, хоч в інших містах цю проблему вирішують саме за місцевий кошт. Нам кажуть: ви возите пільговиків безкоштовно за рахунок тих пасажирів, які оплачують проїзд. Але ж тоді підніміть тариф!”.

Перевізники мали надію, що їхнє та­рифне питання виконавчий комітет розгляне на попередньому своєму засіданні, адже просили вони про це ще більше місяця тому Але не сталося. І така позиція влади їх дивує – бо ж чітко пояснили, що далі за таку ціну пасажирів возити не зможуть. “Ми б іще ­зрозуміли, якби наше питання відкладалося в довгий ящик для того, щоб ми не працювали і на наше місце прийшли інші, – розповідає Олександр Федун. – Але ж сюди ніхто не прийде, бо “в нуль”, без відшкодування ­витрат на пільгові перевезення, ніхто працювати не буде. Повірте, я знаю, що кажу, бо як член асоціації перевізників Київщини спілкуюся з колегами з усієї області”.

Перевізники запевняють: вони чудово ­розуміють, що рішення, яке вони просять прийняти, непопулярне, але, наголошують, без цього не обійтися. Якщо вони просто ­зупиняться, погано буде всім: не тільки їм ­самим, а й фастівчанам-пасажирам, яким ні на чому буде їздити, і працівникам їхніх підприємств, які позбудуться роботи, і, зрештою, міському бюджету – бо втратить частину податкових надходжень. А зупинитися хоча б на деякий час, аби добитися свого, автопере­візники готові. Повідомили: якщо на наступному засіданні міськвиконкому вартість ­проїзду не буде затверджено на рівні п’яти гривень (саме таким є граничний тариф на транспортні послуги, встановлений липневим рішенням виконавчого комітету), вони скоротять кількість рейсів – до чотирьох вранці й увечері і одного в обідню пору. А ще – влаштують акцію протесту біля адмінбудинку рад. Термін, що його вони відводять для прийняття тарифного рішення, – до 15 листопада.

“Ми залишаємо за собою таке право, – каже Василь Кучерук, – бо нас не чують”. “Це нікому не вигідно, – додає Олександр ­Федун, – але свої права треба відстоювати. Ми не хочемо поганого місту – адже ми тут живемо, але і нас повинні розуміти. Ми платимо податки, возимо пільговиків, допомагаємо військовикам. Але ми не можемо далі так працювати – бо працювати немає за що!”.

Перевізники сподіваються, що їх почують і зрозуміють не тільки влада, а й фастівчани. Так, зростання цін нікого не радує, але ж, розмірковують, коли раз-по-раз дорожчає хліб, зростає ціна м’яса й молочних продуктів, ніхто особливо не розпитує, які тому причини. Вони ж підстави для збільшення тарифу на перевезення обґрунтовують. І готові вкотре пояснити своє наполегливе прохання на засіданні виконавчого комітету, на якому ­хочуть бути присутніми.

А фастівчани-пасажири, напевно ж, захочуть дізнатися не тільки про те, яким буде виконкомівський “вердикт”, а й те, наскільки точними є розрахунки перевізників. Хоча із точністю, напевно, таки є проблема – адже квиткового обліку пасажирів у Фастові ­давно немає…

Людмила Урлапова

Копіювання матеріалів сайту дозволено тільки після узгодження з редакцією газети "Перемога". По всім питанням звертайтесь на електронну скриньку smok7@ukr.net

Top Desktop version