Перемога

Switch to desktop Register Login

З перших вуст 31.01.18

На вже традиційній прес-конференції, що її провів минулої середи для місцевих засобів масової  інформації міський голова Михайло Нетяжук, він відповів на чергову порцію запитань журналістів.

 

Леніна переплавлять

Шестиметровий пам’ятник Леніну, який 30 січня 2014 було скинуто із постаменту і який відтоді лежав на задвірках гаража комбінату комунальних підприємств, швидше за все вже найближчим часом переплавлять. Як повідомив міський ­голова Михайло Нетяжук, опрацьовується пропозиція виготовити із металу, з якого був відлитий цей монумент, інший пам’ятник – Захисникам України. Ще у 2015 році, розповів ­Михайло Нетяжук, він консультувався з фахівцями, і вони підтвердили, що таке повторне використання сплаву тех­нологічно можливе.

Місце пам’яті Захисників України, як уже повідомлялося, буде облаштовано біля собору Святого Миколая, на площі ­Перемоги. По обидва боки Алеї Слави стоятимуть кам’яні стели з прізвищами полеглих, а в центрі постане скульп­турна композиція – воїн із жінкою-матір’ю.

Концепцію меморіалу минулого тижня обговорено з батьками загиблих учасників АТО. До самих же робіт приступлять після остаточного опрацювання цього проекту архітекторами, отримання відповідних погоджень, проходження необ­хідних договірних процедур і врегулювання деяких питань міською радою. Але з настанням сприятливих погодних умов, запевнив міський голова, облаштування Алеї Слави точно ­розпочнеться.

 

“Еко-Втор” – під контролем

Те, як виконує ТОВ “Еко-Втор” свої обіцянки не шкодити ­довкіллю, – під контролем. Після принципової розмови, що від­булася на самому підприємстві на початку грудня (тоді з ке­рівництвом “Еко-Втору” зустрічалися міський голова Михайло Нетяжук, його заступник Валерій Криворог, головний спеціаліст відділу з питань енергозбереження, енергоефективності та екології  Наталія Кирсенко і громадські активісти фастівської “Самооборони”), підписано меморандум про взаєморозуміння і сформовано план дій, до яких має вдатися підприємство, щоб претензій до його роботи у фастівчан більше не було.

Зокрема, визначено, що експериментальний пункт спалювання відходів, який встановлено на території підприємства, не використовуватиметься; самі відходи своєчасно вивозитимуться згідно з укладеним зі спеціалізованим підприємством договором; вхід до мережі дощової каналізації на ­території “Еко-Втору” буде забетоновано – для унеможливлення потрапляння стоків підприємства до Заячого струмка. Тоді ж, у грудні, було зафіксовано й право членів робочої групи (у її складі – не тільки працівники міськвиконкому, а й громадські активісти), у будь-який час впродовж робочого дня заходити на територію підприємства і перевіряти, чи дотримуються тут екологічних вимог, що їх поставили “Еко-Втору” містяни.

Міський голова Михайло Натяжук на прес-конференції ­повідомив про результати останніх відвідин підприємства фахівцями міськвиконкому. Номерні пломби, що їх було поставлено на пункті спалювання відходів, не пошкоджені – отже, установка не використовується. На запитання, чи не йде мова взагалі про її демонтаж, Михайло Нетяжук відповів так: “Цієї умови в меморандумі немає, тож я не можу зараз ствердно сказати, що за якийсь час установку буде демонтовано. Міська рада не давала погодження на її встановлення, але в той же час не може зобов’язати прибрати її”. На переконання міського голови, на підприємство не завозяться відходи спеціально з метою їх утилізації. Подрібнена вторсировина, яку отримують тут у тому числі і з інших країн, йде на виробництво синтетичного волокна, а відходи, згідно з договором, вивозять на полігон під Ки­євом. Сам “Еко-Втор” права на їх утилізацію не має.

З приводу замурування входу до мережі дощової каналізації, то цього поки що не зроблено. Проте, як пояснили керівники підприємства, звернувшись 30 січня до міської влади з проханням відтермінувати виконання цього пункту плану дій, є тому причини – не дозволяють погодні умови. Пообіцяли: як тільки погода стане сприятливою, забетонують негайно. Але вже й зараз, запевняють на “Еко-Вторі”, своє зобов’язання не допускати потрапляння стічних вод у Заячий струмок, ­зокрема й через мережу дощової каналізації, вони виконують. Під час останнього інспектування підприємства, повідомив журналістам міський голова, видимих фактів забруднення довкілля справді виявлено не було.

Окрім того, зараз на “Еко-Вторі” розглядають три проекти з очищення стоків – щоб вода, яка необхідна тут у процесі виробництва, не скидалася в міську каналізаційну мережу (за приймання стоків підприємство платить “Фастівводо­каналу”), а використовувалася знову.

 

Акцентування уваги на одному – щоб відвернути увагу від іншого?

Окремі найрішучіше налаштовані проти “Еко-Втору” фастівчани пропонують міській раді розірвати договір оренди земельної ділянки, укладений із цим підприємством. Міський голова прокоментував це так: “Договір оренди земельної ділянки є похідним від права власності на майно – цілісний майновий комплекс, яким володіє ТОВ “Еко-Втор”. Звісно, міська рада може не проголосувати за продовження цього договору. Теоретично через суд його можна навіть розірвати. Але оскільки сам майновий комплекс звідти ніхто не забере, це закінчиться лише одним: місто не буде отримувати кошти за використання цієї ділянки. А повноважень заборонити діяльність суб’єкта господарювання (як до цього закликають у соцмережах) міська рада не має”. Михайло Нетяжук наголосив: він узагалі проти будь-яких заборон у такій площині. Пояснив: “Так, ми вимага­ємо і будемо вимагати, щоб у нашому місті всі дотримувалися природоохоронного законодавства. Це чітка позиція і міської ради, і міського голови. Але при цьому не можна допускати, щоб інвестор відчував невиправданий тиск на себе. Повірте, перед тим, як будь-який інвестор заходить у якесь місто, він відстежує ситуацію в ньому через Інтернет, аби бути впевненим, що, вклавши сюди кошти, зможе тут нормально працювати в ­межах чинного законодавства. І ми повинні підтримувати позитивний імідж міста, демонструвати готовність до співпраці, при тому відстоюючи в першу чергу інтереси громади”.

Винесення ековторівського питання на сесійний розгляд (воно є у порядку денному чергової сесії міськради, скликаному на 8 лютого) Михайло Нетяжук вважає відвертанням уваги від іншої проблеми: “Якби розгляд цього питання ініціювався в екологічній площині, депутати мали б виїхати на місце, перевірити цілісність пломб на пункті спалювання, на власні очі побачити, чи здійснюється зараз скид відпрацьованої на підприємстві води в мережу дощової каналізації. Натомість у соцмережах запускається інформація про необхідність заборони діяльності підприємства. Але давайте проаналізуємо перебіг подій. Відділ раціонального використання майна разом із відділом внутрішнього контролю й аудиту, виконуючи ­доручення міського голови щодо створення реєстру майна й передаючи на баланс міського Центру первинної медико-­санітарної допомоги приміщення невідкладної допомоги на ­вулиці Шевченка, 37, виявив факт незаконного використання комунального майна. Отут би й зайнятися постійній комісії міськради з депутатської етики і протидії корупції цим питанням – чи задекларовано використання цього майна конкретним депутатом міської ради, яким чином задекларовані доходи від його використання, чи не завдано збитків громаді. Але голова цієї комісії виходить публічно у Фейсбук з проектом рішення стосовно “Еко-Втору” – напевно, щоб відвернути ­увагу громади від виявленого факту”.

 

З автоконкурсантами не густо… І з водіями – теж проблема

Перегляд тарифів на проїзд у пасажирському автотранспорті відбувається зараз у багатьох містах України – у зв’язку з подорожчанням паливно-мастильних матеріалів і запасних частин та підвищенням розміру мінімальної заробітної плати. У Фастові проїзд здорожчав ще в листопаді – до п’яти гривень. Але і така вартість задовольняє не всіх перевізників. Міський голова ­розповів: керівник одного з автотранспортних підприємствповідомив йому, що планує відмовитися від внутрішньоміських маршрутів, бо, стверджує, вони нерентабельні. “Ми домовилися, що вихід цього підприємства з ринку міських автоперевезень буде більш-менш плавним, щоб не допустити повного зриву графіків, – каже Михайло Нетяжук, – але зараз міська влада шукає нових перевізників на ці маршрути. Втім, на останній за часом конкурс на право здійснення перевезення пасажирів було подано тільки дві заявки (обидві – нашими, фастівськими підпри­ємцями), що свідчить про відсутність конкуренції”.

Відповідаючи на запитання, чи виконують перевізники свою обіцянку покращити якість обслуговування, Михайло Нетяжук розповів: намагаються, але на кардинальне оновлення тран­спортних засобів сподіватися годі. Бо який би механізм для цього не використовувався – чи лізинг, чи кредит, чи придбання підприємцем нових автобусів за власні кошти, передбачатиметься, що з часом вартість автобуса має окупитися. “Іншого джерела, ніж закласти це у тариф, немає, – каже міський ­голова. – А фінансова спроможність фастівчан не така, щоб, затверджуючи тариф, можна було передбачати у ньому ще й складову, яка спрямовуватиметься на придбання нової техніки. Вже й зараз багато людей замість їхати йдуть пішки – щоб заощадити”.

Проте часом фастівчани змушені йти пішки не задля економії, а тому, що автобуса не дочекалися. Міський голова каже, що про проблему недотримання графіків руху знає і постійно звертає на неї увагу перевізників. А ті пояснюють таку ситуацію насамперед тим, що не вистачає водіїв – бо багато з них, не погоджуючись працювати на таку, як мають, зарплатню, ­виїздять на роботу за кордон. “Звичайно, недотримання графіків руху може бути підставою для розірвання договору з перевізником, – зазначає міський голова, – але перш ніж вдатися до такого кроку, ми повинні знати, хто наступного дня виїде на цей маршрут. Я розумію, що питання важливе, але відверто кажу: знайти іншого перевізника, у тому числі й не фастів­ського, дуже непросто”.

Тому з тими, хто зараз працює на міських маршрутах, обговорюється такий варіант: можливо, кількість рейсів протягом дня буде зменшено, але при цьому автобуси їздитимуть строго за графіком. Проте і в такому разі чіткого дотримання графіків перевізники пообіцяти не можуть, пояснюючи це все тим же – нестачею водіїв.

 

На місці пам’ятника Чайковському – автостоянка?

Михайло Нетяжук спростував чутку про те, що на місці ­пам’ятника Герою Радянського Союзу Йосипу Чайковському (біля друкарні) планується облаштувати паркування – щоб було де залишати автомобілі тим, хто приїздитиме за покупками до нового супермаркету. “Однозначно майданчика для автівок на тій земельній ділянці не буде, вона так і залишатиметься пішохідною зоною, – запевнив міський голова. – Але зараз у зв’язку з майбутнім облаштуванням на площі Перемоги меморіалу Захисникам Вітчизни ведуться перемовини із власником одного з розташованих там торгівельних павіль­йонів, у якого ця нерухомість оформлена, й інший варіант, ніж договірна міна, не розглядається. Я не виключаю, що це може бути саме згадане місце. Проте це лише робочий, а не ­затверджений варіант”.

 

Чи настане кінець стихійній торгівлі на Привокзалці?

Тих, хто веде несанкціоновану торгівлю на Привокзальній площі, виживають звідти штрафами. І не такими, які передбачені за порушення правил торгівлі (це всього лише від 17-ти до 119-ти гривень), а тими, якими карається порушення правил благоустрою. Вони значно більші – аж до 1700 гривень. Складанням відповідних протоколів, повідомив міський голова, займається Центр торгівлі та благоустрою. “Сподіваємося, що підприємці, які облюбували це вигідне для них місце, нарешті зрозуміють, що з Привокзальної площі їм дешевше піти, – каже Михайло Нетяжук. – Тим більше, що серед них є такі, які мають у місті по кілька точок, та й на Завокзаллі є достатньо торгових місць, де вони зможуть здійснювати свою діяльність”.

 

“Є відчуття інформаційної війни”

Щотижневі зустрічі із журналістами місцевих ЗМІ міський голова започаткував задля донесення до фастівчан правдивої інформації. Бо зараз, каже Михайло Нетяжук, у нього є відчуття інформаційної війни: “Знаходиться будь-який привід, який може зачепити людей за живе, – і лунають заклики до громадянського збурення, до протестів, щоб створити де­структивний настрій. При цьому для тих, хто цим займається,­ не важливо, якою є об’єктивна реальність. Останній приклад – підвищення вартості проїзду в автобусах “Фастів-Київ” до сорока п’яти гривень. У соцмережах вже є заклики “розбиратися” з цього приводу із міською владою. Але ж ті, хто до цього закликає, по-перше, не можуть не знати, що тарифи на міжміські перевезення погоджуються зовсім не у Фастові, це – повноваження обласної влади, а по-друге, так само їм відома й вартість проїзду до Києва з інших міст, відстань від яких до столиці приблизно така ж чи трохи більша (наприклад, з Білої Церкви – шістдесят гривень). Але інформацію про “погану міську владу, яка не думає про людей” у соцмережі вкинуто. Її автори, використавши технологію інформаційної атаки, ­чекають на реакцію фастівчан, спокійно сидячи за комп’ютером. І так у всьому”.

На запитання, чому на такі “інформаційні атаки” не реагує у соцмережах він сам, особисто даючи спростування чи пояснення, Михайло Нетяжук відповів: “Мені ніколи відслідковувати те, про що пишуть у Фейсбуці, і все коментувати. А коли бачу, наскільки активними є окремі дописувачі, задаюся питанням: якщо вони можуть стільки часу присвятити соцмережам, подаючи викривлену інформацію, то, можливо, це і є їхня ­робота?”.

 

Копіювання матеріалів сайту дозволено тільки після узгодження з редакцією газети "Перемога". По всім питанням звертайтесь на електронну скриньку smok7@ukr.net

Top Desktop version