Перемога

Switch to desktop Register Login

Проблемні питання, що виникають при проведенні державної реєстрації

Як юрист і державний реєстратор, хочу звернути увагу голів сільських і селищних рад, а також мешканців Фастівського району на проблемні питання, які виникають при поданні громадянами документів на державну реєстрацію.

Зупинимося на оформленні довіреності. Однією із помилок є те, що секретарі органів місцевого самоврядування посвідчують довіреності від громадян, які прописані, а також проживають в іншій місцевості, що є порушенням п. 4 статті 40. Закону України “Про нотаріат”.

 

Також обов’язковим і необхідним є до­тримання норм Земельного Кодексу Укра­їни, а саме п.4 ст.116, де зазначається, що передача земельних ділянок у власність громадян у межах норм, визначених ст.121 Земельного Кодексу, провадиться безоплатно один раз по кожному виду використання. Тобто громадяни можуть отримати безоплатно земельну ділянку у власність лише один раз за кожним цільовим призначенням.

Варто знати й те, що п. 81-2 “Порядку ­державної реєстрації речових прав на ­нерухоме майно та їх обтяжень” №1127 від 25.12.2015 року для державної реєстрації права власності та права постійного користування на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у постійне користування із земель державної або комунальної власності, подається рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи надання у постійне користування або про затвердження документації із землеустрою щодо формування земельної ­ділянки та передачу її у власність чи надання у постійне користування, в якому повинно бути зазначено повні відомості про земельну ділянку і особу, якій передається земельна ділянка.

Згідно із п.42, 43 “Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” і ст.31 Закону України “Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень” передбачена реєстрація права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року. При реєстрації необхідно подати технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна і документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси. Або може бути поданий документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт нерухомого майна, у тому числі рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність з погосподарської книги та виписка з погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений – сільським головою), або від­повідною архівною установою. Виписка з ­погосподарської книги, яка надається вико­навчим органом сільської ради, сільським головою, замінює надання технічного паспорта.

Яна Загоруйко, начальник відділу з питань державної реєстрації Фастів­ської районної державної адміністрації

 

P.S. Ця інформація прозвучала на ­нещодавній апаратній нараді з метою надання консультативної допомоги у практичній роботі сільським і селищним головам, але редакція вважає, що вона стане корисною й тим громадянам, які опікуватимуться проблемами реєс­трації нерухомого майна.

 

 

Копіювання матеріалів сайту дозволено тільки після узгодження з редакцією газети "Перемога". По всім питанням звертайтесь на електронну скриньку smok7@ukr.net

Top Desktop version