Перемога

Switch to desktop Register Login

Сумна дорожня статистика. Що робити?

forum-49-17

У Київській області взяли курс на нульову смертність на дорогах

2017 рік, що добігає кінця, став рекордним за кількістю дорожньо-транспортних пригод в Україні: на її дорогах загинуло понад три тисячі людей. Згадаймо іншу сумну статистику: за чотири роки війни на Донбасі втрачено понад десять тисяч військовослужбовців. Тож журналісти далеко не для красного слівця дають своїм публікаціям заголовки на кшталт “Війна на вітчизняних дорогах”. На автошляхах ­Київщини за двадцять чотири місяці (з вересня 2015 до серпня 2017 року включно) сталося 478 ДТП, внаслідок яких загинуло 538 людей. Отже, запитання “Що робити?”, винесене у заголовок, є дуже актуальним для всіх: ­влади, дорожніх служб, правових структур, громадських організацій і простих людей: і тих, хто за кермом, і пішоходів.

Минулої середи у приміщенні Торгово-промислової палати України відбувся форум “Нульова смертність на дорогах Київщини”, організований Київською обласною державною адміністрацією у партнерстві з Центром демократії та верховенства права, Торгово-промисловою палатою України та громад­ською організацією “Vision Zero”. У ньому взяли участь голови райдержадміністрацій і міські голови з усіх двадцяти п’яти регіонів Київської області.

Вже у вступному слові голови облдерж­адміністрації Олександра Горгана прозвучала стурбованість ситуацією, адже на Київщині найвищий у країні показник смертності і травмованих на дорогах людей. В облдерж­адміністрації не стали пояснювати такий стан тим, що на території пристоличної області велика кількість доріг міжнародного значення, а ухвалили цільову програму ­“Нульова смертність на дорогах Київщини” на 2017-2019 роки. До розробки цієї програми залучили компанію Urban Consulting Group – переможця тендера, спеціалісти якої нав­чалися за кордоном і мають передову інноваційну компетенцію. Проведенню форуму передувало ґрунтовне дослідження дорожньо-транспортної аварійності, травматизму та смертності з виїздом на місце майже трьохста ДТП на дорогах і в населених пунктах Київської області. Дослідження, за словами голови облдержадміністрації, дали чітке розуміння, де сьогодні на Київщині є ділянки доріг, які прогнозовано аварійно небезпечні і на яких сталося найбільше смертельних випадків. Таких місць виявилося більше ста. Саме перші результати незалежного ­експертного дослідження і запропонував обговорити Олександр Горган, наго­лошуючи на необхідності практичного застосування вдалих рішень і рекомендацій експертів.

Своє бачення проблем у сфері безпеки дорожнього руху на форумі руху висловили керівник групи підтримки реформ Міністерства інфраструктури України Олександра Клітіна, віце-президент Торгово-промислової палати України Ростислав Коробко, перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Національної поліції України Олексій Білошицький, голова громадської організації “Vision Zero” Віктор Загреба, експерти компанії Urban Consulting Group Андрій Коман і Вадим Денисенко, координатор адвокаційної кампанії “За безпечні дороги” Олеся Холопік.

На думку учасників форуму, зменшити кількість смертей на дорогах можна, запровадивши ряд інфраструктурних заходів. Зокрема, йшлося про необхідність встановлення “острівців безпеки” для пішоходів. У районах та містах обласного значення Київщини робота щодо облаштування таких конструкцій у ­потенційно небезпечних місцях уже розпочалася. І до кінця 2017 року “острівців безпеки” має бути збудовано більше сорока, а за два роки їх встановлять більше ста тридцяти. Зазначено, що найголовнішим фактором смертельних аварій на дорогах України є надмірна швидкість. Через перевищення безпечної швидкості 2015 року в нашій країні загинула 1161 людина і 7215 травмовано. Учасники ­форуму критично оцінили те, що в Україні вже більше двох років повністю відсутній контроль швидкісного режиму.

Частими факторами смертності на дорогах, йшлося на форумі, є використання мобільних телефонів водіями під час керування автомобілем. Підкреслено, що відволікання під час кермування на телефон у чотири рази збільшує ризик стати учасником ДТП, а читання телефонних повідомлень – аж у двадцять разів. Експерти вказали на масове ігнорування пасками безпеки і дитячими кріслами, а саме їх використання знижує ймовірність загибелі на 40-50 відсотків для водіїв і пасажирів на передніх сидіннях, і до 25-ти відсотків – на задніх. Українські водії, певно ж, знають про це, але рівень користування ременями безпеки у нас чи не найнижчий у світі – всього 14 відсотків, у той час, як, приміром, у Швеції – 98 відсотків. Наголошено на критичності ще одного фактору як проблеми безпеки руху – вживання ­водіями алкоголю. Минулого року з причини ­керування транспортним засобом у нетверезому стані загинуло 228 людей, а 2645 було травмовано. З огляду на це було запропоновано терміново і суттєво підвищити відпові­дальність за ці порушення.

Учасники форуму завдяки демонстрації слайдів ознайомилися з успішно реалізованими інфраструктурними проектами з ­під­вищення безпеки руху в Івано-Франків­ську, які презентував начальник відділу ­дорожньої інфраструктури департаменту житлової, ­комунальної політики та благо­устрою Івано-Франківської міської ради ­Мирослав ­Федорків.

Підсумком роботи стала резолюція, до якої під час її обговорення надійшло декілька конструктивних пропозицій. Так, учасники форуму підтримали ініціативу щодо передачі коштів, які надійшли від сплати адміністративних штрафів у сфері забезпечення дорожнього руху, з державного бюджету до місцевих бюджетів – районних, міських, об’єднаних ­територіальних громад. Це, на їхню думку, дасть змогу акумулювати значну суму коштів на впровадження системи фото- і відео­фіксації порушень правил дорожнього руху та впроваджувати інші заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху на місцях.

Серед інших заслуговує на увагу й пропозиція про створення на трасах медичних пунктів на базі місцевих лікарень, що могло б суттєво вплинути на надання травмованим своєчасної медичної допомоги.

Під час роботи форуму експерти акцентували увагу присутніх на тому, з якими труднощами їм доводилося зіштовхуватися через недостатність відомостей про ДТП. Тож в одному із пунктів резолюції пропонується звернутися до Міністерства внутрішніх справ України з проханням систематизувати роботу стосовно якісного, повного та всеосяжного збору даних про кожну дорожньо-транспортну пригоду з потерпілими, а також ­забезпечити доступність цих даних для широкого кола зацікавлених осіб. Разом із цим, акцентувалося на необхідності кваліфікованого і своєчасного інформування через ЗМІ мешканців міст і районів про ситуацію на дорогах у їхньому регіоні.

Взято до уваги й пропозицію, висловлену головою облдержадміністрації Олександром Горганом, – зробити форум “Нульова смерт­ність на дорогах Київщини” щорічним, і ­наступний провести у листопаді 2018 року.

Зоя ЗІНОВ’ЄВА

Копіювання матеріалів сайту дозволено тільки після узгодження з редакцією газети "Перемога". По всім питанням звертайтесь на електронну скриньку smok7@ukr.net

Top Desktop version