Актульні новини Фастова і Фастівського району

Оптимізація класів – вимушений крок

На початку вересня виконавчий комітет Фастів­ської міської ради ухвалив рішення “Про мережу за­кладів освіти міста на 2018-2019 навчальний рік”, згідно з яким у навчально-виховному комплексі “ЗОШ І-ІІІ ст. №7 – ЦВПВ “Гарт” відкрито один четвертий клас. По суті, це було об’єднання двох четвертих класів в один. Дізнавшись про це, дехто з батьків учнів на класних зборах і в соціальних мережах висловлював своє негативне ставлення з приводу такого ­об’єд­нання, адже тепер дітей у класі має бути аж 34. Стурбованих цим рішенням батьків підтримала депутат Фастівської міської ради Оксана Войтина, яка на своїй сторінці у Фейсбук звинуватила членів виконавчого комітету у тому, що вони ухвалюють незаконні рішення, тим само порушуючи права дітей на якісну освіту. Депутат зазначила, що згідно зі статтею 14 Закону України “Про загальну середню освіту”, який набув чинності 28 вересня 2017 року, наповнюваність класів закладів загальної середньої освіти не може перевищувати 30 учнів, а в об’єднаній паралелі четвертих класів сьомої школи їх на 4 більше. Обурені батьки звинувачують керівництво школи та управ­ління освіти у тому, що допустили таке порушення прав їхніх дітей, і на батьківських зборах деякі з них пригрозили не пускати своїх синів і дочок до школи доти, доки це питання не вирішиться на їхню користь.

Про цей конфлікт у сьомій школі знає начальник управління освіти Фастівської міської ради Наталія Єриш, адже була ­присутньою на зборах у школі, на яких ­обговорювалося рішення виконкому. ­Управління освіти також готувало офіційну відповідь на запит депутата Фастів­ської міської ради Оксани Войтини щодо об’єднання четвертих класів в НВК “ЗОШ І-ІІІ ст. №7 – ЦВПВ “Гарт”.

Пояснення від управління освіти отримала і “Перемога”. У ньому йдеться про те, що 6 вересня на on-line нараді, яку проводив голова Київської обласної державної ­адміністрації, заступник директора департаменту освіти і науки облдержадміні­страції Жанна Осипенко наголосила на ­неефективності мережі закладів освіти у Фастові. За її словами саме це є однією з причин нестачі коштів на оплату праці ­педпрацівників шкіл міста.

В міському управлінні освіти пояснюють: “У закладах загальної середньої ­освіти Фастова в минулому навчаль­ному році навчалося 5 тисяч 545 учнів. Середня наповнюваність класів складала 24,3. Цей показник є меншим від розрахункової та середньої наповнюваності класів по ­області, яка становить 25,7. При цьому збільшуються видатки на заробітну плату та утримання закладів освіти. Розподіл державної освітньої субвенції між місцевими бюджетами, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1088, здійснюється саме на підставі розрахункової наповнюваності класів учнями, яка для міст обласного значення, що не є обласними центрами (а саме таким є Фастів) складає 25 школярів. Тож функціонування класів, які мають наповнюваність меншу від нормативної, призводить до зростання вартості утримання одного учня та нестачі коштів освітньої субвенції. Цього року її видатки по Фастову розраховані в обсязі 54 мільйони 709 тисяч гривень. Цих коштів на оплату праці педагогів до кінця року не вистачить”.

У листі управління освіти йдеться про те, що в сьомій школі середня наповнюваність класів у минулому навчальному році складала 19,42, і цей показник є найменшим серед інших фастівських закладів освіти І-ІІІ ступенів. Як результат, на утримання одного учня НВК “ЗОШ І-ІІІ ст.№7 – ЦВПВ “Гарт” було витрачено 22 тисячі 427 гривень, що є ­найвищим показником в місті та одним з ­найвищих по області! Приміром, у першій фастівській школі утримання одного школяра обходиться державі у 10,5 тисячі гривень. Відтак з метою оптимізації мережі закладів загальної середньої освіти управління освіти запропонувало об’єднати ­паралелі четвертих класів у сьомій, а також провести оптимізацію класів у другій, ­четвертій та п’ятій школах. При тому, що учнів у закладах освіти стало на 232 більше, кількість класів залишено на рівні минулого року. Завдяки таким заходам, ­пояснюється в листі, наповнюваність класів цього навчального року становить 25,22, що дасть змогу отримати в наступному році кошти, яких буде достатньо для виплати заробітної плати педагогам ­закладів загальної середньої освіти.

P. S. Поки що конфлікт у сьомій школі не вичерпано. За неофіційними даними, ­частина учнів четвертого класу не від­ві­дують заняття тому, що батьки їх не ­пускають до школи, наполягаючи на ­позитивному для них вирішенні вимог. А в ­управлінні освіти тим часом міркують над тим, як і права дітей на якісну освіту не порушувати, і фастівських педагогів без заробітних плат не залишити.

Олена ОЛІЙНИК