Актульні новини Фастова і Фастівського району

Визначено переможців конкурсу бюджету участі

Шість із восьми найрейтинговіших проектів – “шкільні”

Із 1 до 30 вересня у Фастові тривало голосування за проекти Бюджету участі – проекти, представлені на конкурс активними й ініціативними фастівчанами, які не просто мріють про те, щоб місто ставало комфортнішим і ­красивішим, а й самі готові докласти до цього інтелектуальних зусиль.

Цьогорічний конкурс Бюджету участі – вже другий. Проекти, які перемогли в минулорічному, реалізовано цього року. Теперішні ж – два великі (обсягом фінансування до 200 тисяч гривень) і шість малих (на реалізацію яких потрібно до 100 тисяч гривень) – втілюватимуться у життя вже у 2019-му. На це ­передбачено 1 мільйон гривень.

І автори проектів, і фастівчани, які підтри­мали їх своїми голосами,  відслідковували й підсумовували щотижневі підсумки голосування – паперового й електронного. Проте ­остаточне слово мав сказати партнер міськради у цьому процесі – Фонд “Східна Європа”, який перевіряв, зокрема, те, чи не проголосував хтось двічі. Й інформацію від нього нарешті вже отримано. Тож ось вони, переможці!

 

Великі проекти

Перше місце зайняв проект “Реконструкція спортивного комплексу, розташованого на території Фастівського навчально-виховного комплексу “Ліцей – ЗОШ I-III ступенів №2”.

Проект, поданий на конкурс Василем Гапоном, передбачає реконструкцію бігових доріжок та ­облаштування баскетбольного майданчика, встановлення тренажерів та іншого спортивного обладнання. Спортивний комплекс, розташований на ­території Фастівського НВК “Ліцей – ЗОШ І-ІІІ ступенів №2”, є і залишиться доступним для всіх. А отже, аргументував автор проекту, реконструкція цього спорткомплексу дуже важлива не тільки для учнів школи і мешканців вулиці Ярослава Мудрого, а й для жителів багатьох інших вулиць, відда­лених від міських спортивних споруд.

Друге місце – за проектом “Сенсорно-тре­нажерна зала для дітей” (Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №10 – Гімназія).

Цей проект, поданий Нілою Костецькою, спрямований на капітальний ремонт прибудованого до будівлі школи і досі не введеного в експлуатацію приміщення й облаштування в ньому унікального м’якого середовища для рухової активності.

Сенсорно-тренажерна зала має містити активаційний блок з батутом, тунельним модулем зі спортивними елементами, сухим басейном для  ігор, підвісною реабілітаційною системою, багатофункціональними об’ємними конструкторами, масажними доріжками і поділятися на світлу й темну частину (у ній облаштовуються декоративні світлові панелі, світлові шнури і фонтани, стіл для малювання піском, спелеозона із соляною лампою, пристрій для ароматерапії).

Основна мета проекту – турбота про стан здоров’я особливих категорій дітей (діти з ДЦП, іншими порушеннями опорно-рухового апарату, зору, мовлення, аутизмом тощо), а також можливість позайматися руховою діяльністю дітям молодшого шкільного віку. В обґрунтуванні проекту ­зазначалося, що безкоштовно зможуть користуватися сенсорно-тренажерною залою всі учні школи, мешканці мікрорайону Завокзалля, інші жителі міста.

 

Малі проекти

Перше місце зайняв проект “Створення сучасного наукового центру” (Ліцей – ЗОШ I-III ступенів №2).

Проектом Тетяни Ткачук передбачається підвищення рівня навчального процесу й ефективності викладання біології на уроках та в ­позаурочний час. Придбання сучасних екранних та звуко- відео- технічних засобів, цифрового мікроскопа та якісних мікропрепаратів дасть змогу вчителю мотивувати учнів до здобуття нових знань, щоб застосовувати їх у житті, розвивати пізнавальний інтерес молодих біологів. Сучасно обладнаний центр, пояснювала авторка проекту, буде доступний для користування не тільки учням цього навчального закладу, а й, за бажанням, всім іншим зацікавленим ­фа­стівським школярам.

Друге місце зайняв проект “За здоров’ям – на спортивний майданчик” (Фастівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1).

Оскільки теперішній спортивний майданчик цього навчального закладу не відповідає вимогам до спортивних стадіонів та майданчиків і перебуває, за характеристикою авторки проекту Світлани Бондаренко, в жалюгідному стані (його покриття нерівне і з вибоїнами, що становить ­небезпеку для учнів й унеможливлює прове­дення занять та спортивних заходів на належному рівні), він конче потребує реконструкції. Проектом передбачено облаштування футбольного поля розміром 42 на 25 метрів, ­комбінованого волейбольно-баскетбольного майданчика розміром 28 на 15 метрів і бігової доріжки зі стрибковою ямою. Це має забез­печити не тільки належні умови для занять фізкультурою школярів на свіжому повітрі, а й організацію спортивного дозвілля мешканців мікрорайону, адже оновлений спортивний ­майданчик буде відкритий для всіх, а не тільки для учнів першої школи.

Третє місце – за проектом “Облаштування дитячого майданчика на вулиці Миру, 32”.

Дитячий майданчик у дворі будинку №32 на вулиці Миру (колишня Куйбишева) був колись чи не найкращим у місті, але зараз його не те що таким, а й навіть безпечним назвати не можна. Автор проекту Тетяна Самойленко подала на конкурс проект облаштування нового, сучасного майданчика, на якому має бути встановлено пісочниці, гойдалки, каруселі, ­ігровий комплекс “Малюк”, гойдалка-балансир, хатинки “Бджілка” і садові лавки – щоб дітям тут було і цікаво, і безпечно.

Четверте місце зайняв проект “Громадський музей “Голокост у Фастові” на території СЗОШ I-III ст. № 4.

Створити такий музей автор проекту Алла Шкляр пропонує у приміщенні шкільної ­майстерні. Він працюватиме на громадських засадах. Результатами проекту зможуть скористатися фастівчани і гості міста, міжнародна організація “Remember Us”, учні та вчителі шкіл міста, району й області під час проведення екскурсій містом п’ятьма мовами (україн­ська, англійська, німецька, французька, ­російська) з метою вивчення історії Другої Світової війни та окупації м. Фастова 1941-1943 років. Мета цієї ініціативи – створення сприятливого середовища для толерантного ставлення до представників всіх національ­нос­тей, що проживають у нашому місті, виховування поваги до історичної пам’яті, трагічних та героїчних сторінок Другої світової війни та участі в ній України.

П’яте місце посів проект “Вуличний літній кінотеатр” (на “П’ятачку демократії” або на стадіоні “Машинобудівник”).

Створити вуличний кінотеатр у Фастові ­запропонувала Вікторія Куроченко. Для цього необхідно купити проектор та екран для нього, ноут-бук, звукову апаратуру, крісла-мішки, каремати і подовжувачі. Показ фільмів і мультиків у вуличному загальнодоступному кінотеатрі пропонується вести влітку у вечірній час по п’ятницях, суботах і неділях. А під час проведення популярних спортивних та культурних заходів (футбольних матчів, боксерських поєдинків, Євробачення тощо) можливе ство­рення вуличної фан-зони.

Шосте місце – за проектом “Зелений тунель “Золотий дощ” (парк “Молодіжний”).

Ландшафтну композицію на центральній алеї парку “Молодіжний” запропонувала створити Ольга Сіляк. Основу 30-метрового тунелю висотою 7 метрів складатиме металевий каркас, по якому будуть висаджені саджанці бобівника альпійського, довгі жовті гроноподібні суцвіття якого навесні повністю покривають рослину. Чаруючий цвіт “Золотого дощу”, без сумніву, зробить улюблене місце відпочинку фастівчан ще красивішим і ще популярнішим.

 

 В голосуванні за проекти Громадського бюджету взяли участь більше тисячі фастів­чан. Звісно, результатами задоволені не всі. Але конкурс є конкурс: хтось виграє, хтось програє, хтось вважає його умови справедливими, хтось – не дуже. З огляду на дворічний досвід дії в нашому місті Бюджету участі вже є пропозиція стосовно більшої його справедливості: виокремити “освітянські” проекти, щоб і в інших – тих, до голосування за які ­автори мають можливість загітувати вужче коло містян, аніж батьківська шкільна спільнота – було більше шансів на перемогу. Про перспективу змін до положення про партиципаторне бюджетування “Перемога” розповість в одному з наступних номерів.